• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The role of English and the sociocultural structure of Bahasa: a study of Brunei Darussalam

    Thumbnail
    عرض / فتح
    s40862-023-00186-5.pdf (1.068Mb)
    التاريخ
    2023-12-01
    المؤلف
    Morve, Roshan K.
    Wen, Xu
    Mansour, Nasser
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This paper looks at the role of English in Brunei and the sociocultural structure of Bahasa/language in Brunei Darussalam. The aim of this research is to critically analyse sociocultural theory from Vygotsky’s “peak psychology” approach and understand depth-knowledge of sociocultural theory from other scholars’ perspectives. The scholars’ views on education, language and sociocultural importance-related topics have been analysed by Barry, Goode, Jones, Haji-Othman, Sharbawi and Gardiner. These scholars’ ideas give a better understanding of the sociocultural importance of Bruneian’s individual development. For this research, a qualitative method applies and collected data is critically analysed in detail. This research has the potential to discuss the link between language evolution and Bruneian sociocultural development. The “Citizenship Acts 1961” is relevant to discuss the theoretical concepts like, ‘nationality’ and ‘ethnic identification’ from the Bruneian context. To put it in a nutshell, the ratification of “Melayu Islam Beraja” or “Malay Islamic Monarchy” and the impact of linguistic diversity in Brunei consist of a Bruneian identity. In bilingual education policy, Bahasa Melayu and English have a major role in the child development. Although a balance of regional languages and English is essential to maintain the “Bruneian” identity. Brunei is a small country but it is diverse, multilingual and multicultural.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85159391722&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1186/s40862-023-00186-5
    http://hdl.handle.net/10576/56895
    المجموعات
    • العلوم التربوية [‎152‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video