• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Transforming pedagogy in mathematics and science in Qatar: A study of teacher and student perspectives

    Thumbnail
    التاريخ
    2020-01-01
    المؤلف
    Calder, Nigel
    Murphy, Carol
    Mansour, Nasser
    Abu-Tineh, Abdullah
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Changes to teachers’ pedagogy are complex, and frequently characterised by tensions evoked through teachers’ experience and beliefs. As well, there can be entrenched cultural expectations.We are currently engaged in an international collaboration on a project, funded by the Qatar National Research Fund, to implement and evaluate Professional Development (PD) to promote Inquiry-Based Learning (IBL) in mathematics and science. The rationale for the PD programme is underpinned by Fullan and Langworthy’s (A rich seam: how new pedagogies find deep learning. Pearson, London, UK, 2014) claims that newricher pedagogies can engage and motivate students, while more authentic ways of learning can be achieved through the use of digital technologies (Calder in Processing mathematics through digital technologies: the primary years. Sense Publishers, Rotterdam, The Netherlands, 2011), and through dialogic, collaborative group work (Mercer et al in Br Educ Res J 25(1):95- 111, 1999). Eight Professional Development Specialists (PDS) in Qatar provide in-classroom support to sixteen teachers with grades 5-9 students. The PDSs have introduced WebQuests and Exploratory Talk as two practical manageable didactic strategies for the teachers. Data were collected from interviews with teachers and student focus groups, and from student questionnaires on attitudes to science and mathematics. Transforming teacher practice is not always straightforward. A key focus of the chapter is on the relationships between teachers’ beliefs and perceived tensions in adopting the IBL and on students’ perceived motivation and engagement. This chapter reports on teachers’ and students’ perceptions of the pre-PD data and situates this tentatively with the initial post-PD data. External influences and teachers and students’ own internally held expectations impacted the introduction of IBL.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85088484157&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/978-981-15-2821-7_15
    http://hdl.handle.net/10576/57046
    المجموعات
    • العلوم التربوية [‎152‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video