• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Examining the Preference of Personnel Electric Vehicles (PEV) Such As E-Scooters Among Residents In The State Of Qatar

    عرض / فتح
    Mohammad Naser_ OGS Approve dThesis.pdf (3.814Mb)
    التاريخ
    2025-01
    المؤلف
    Naser, Mohammad Nabeel Hamad
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Electric scooters (ES), or e-scooters, have rapidly changed urban transportation in Qatar due to their convenience and eco-friendliness. However, understanding of factors influencing their adoption remains limited. This study aims to fill this gap by investigating the usefulness and implications of e-scooters. Conducting a survey with 2736 respondents, including users (N=339) and non-users (N=2397), and employing Structural Equation Modeling (SEM), the research explores acceptance and intention to use e-scooters and highlights the differences between perceptions of users and non-users regarding design, functionality, and opinions towards e-scooters. Users generally express satisfaction with the current operations of e-scooters, advocating for better infrastructure and enhanced regulations to address safety concerns. Non-users, however, tend to be more critical, focusing on issues such as insufficient regulation, improper parking, and the disruption of pedestrian pathways. These differences underline the need for targeted interventions to address non-user concerns and improve the overall perception of e-scooters. Findings reveal positive relationships between "Operational Aspects & Features of ES Mode" and perceived acceptance, and between "Safety-related Regulations and Enforcement" and intention to use. Demographic variables were also assessed. Key deterrents include safety concerns and weather conditions. The study provides insights for stakeholders to promote e-scooter acceptance, addressing concerns, and enhancing their perceived value.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/62820
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎55‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video