• English
    • العربية
  • العربية
  • Login
  • QU
  • QU Library
  •  Home
  • Communities & Collections
Browsing 2005 - Volume 08 - Issue 08 by Title 
  •   Qatar University Digital Hub
  • Qatar University Institutional Repository
  • Academic
  • University Publications
  • QU Current Journals
  • Journal of Educational Sciences
  • 2005 - Volume 08 - Issue 08
  • Browsing 2005 - Volume 08 - Issue 08 by Title
  • Qatar University Digital Hub
  • Qatar University Institutional Repository
  • Academic
  • University Publications
  • QU Current Journals
  • Journal of Educational Sciences
  • 2005 - Volume 08 - Issue 08
  • Browsing 2005 - Volume 08 - Issue 08 by Title
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browsing 2005 - Volume 08 - Issue 08 by Title

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Sort by:

    Order:

    Results:

    Now showing items 1-7 of 7

    • title
    • publication date
    • submit date
    • ascending
    • descending
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Thumbnail

        Attitudes of Arab Students at the University of Arkansas in the USA towards the English Language and its Native Speakers in the Light of the Events of September 11,2001 

        Bani Abdel Rahman, Abdallah; Lincoln, Felicia; بني عبد الرحمن، عبد الله; لينكولن، فيلسيا ( Qatar University , 2005 , Article)
        This study aimed at investigating the Arab students' attitudes towards their study at the University of Arkansas/Fayetteville in the USA. It also aimed at investigating their attitudes towards the English language and their ...
      • Thumbnail

        Development and Validation of an Instructor Course Evaluation (ICE) System at the American University of Beirut 

        El Hassan, Karma; الحسن، كرمة ( Qatar University , 2005 , Article)
        This study describes the development of a paper and an on-line version of a new instructor course evaluation (ICE) system at the American University of Beirut, Lebanon. The ICE was administered in spring and fall 2003 to ...
      • Thumbnail

        The Effect of Storybook Reading on Kindergartner's Concepts About Print 

        Al-Hooli, Abeer; الهولي، عبير عبد الله ( Qatar University , 2005 , Article)
        Childern's experiences with literacy awareness are almost as varied as children themselves. This present study used experimental design to exmine the effects of storybook reading on kindergartners' concepts about print ...
      • Thumbnail

        العلاقة بين الاكتئاب وتقدير الذات لدى طلاب المرحلة الثانوية من الجنسين 

        الزعبي، أحمد محمد; Al-Zoubi, Ahmad Muhammad ( Qatar University , 2005 , Article)
        يهدف البحث إلى دراسة العلاقة بين الاكتئاب وتقدير الذات عند طلاب الصفين الأول والثالث الثانوي، وبيان ما إذا كانت توجد فروق دالة جوهرياً في متوسط درجات الاكتئاب وتقدير الذات بين الذكور والإناث عند عينة الدراسة، وكذلك ما إذا ...
      • Thumbnail

        أثر توظيف مدخل الأهداف التعليمية في التحصيل الدراسي في التربية البدنية 

        العتروس، العروسي ( Qatar University , 2005 , Article)
        هدفت الدراسة إلى التعرف على أثر توظيف مدخل الأهداف التعليمية .فن التحصيل الدراسي في مادة التربية البنية لدى تلاميذ وتلميذات السنتين الأولى والثانية من المرحلة الإعدادية بدولة قطر وتمثلت مشكلة ) الدراسة في الجدل القائم حول ...
      • Thumbnail

        جماليات التشكيل النسجي في الاتجاهات الفنية الحديثة 

        أسحق، هند فؤاد; Ishak, Hend Foad ( Qatar University , 2005 , Article)
        تهدف هذه الدراسة إلى الاستفادة من مراحل تطور الشكل النسجي في الاتجاهات الفنية الحديثة لاستحداث مداخل تجريبية لتدريس مادة النسيج اليدوي لطلاب التربية الفنية، من خلال إلقاء الضوء على تطورات الشكل النسجي المعاصر وجماليات ...
      • Thumbnail

        درجة ممارسة مهارات إدارة الصف كما تدركها معلمات التربية الأسرية في المرحلتين الإعدادية والثانوية بدولة قطر 

        فخرو، عائشة أحمد; Fakroo, Aisha Ahmed ( Qatar University , 2005 , Article)
        هدفت الدراسة إلى تعرف درجة ممارسة مهارات إدارة الصف لدى معلمات التربية الأسرية في المرحلتين الإعدادية والثانوية، وتم تطبيق أداة الدراسة، وتشمل (28) موقفاً سلوكيا، ويعكس الممارسات الفعلية، ويمثل كل موقف (3) بدائل محتملة ...

        Qatar University Digital Hub is a digital collection operated and maintained by the Qatar University Library and supported by the ITS department

        Contact Us | Send Feedback
        Contact Us | Send Feedback | QU

         

         

        Home

        Submit your QU affiliated work

        Browse

        All of Digital Hub
          Communities & Collections Publication Date Author Title Subject Type Language Publisher
        This Collection
          Publication Date Author Title Subject Type Language Publisher

        My Account

        Login

        Qatar University Digital Hub is a digital collection operated and maintained by the Qatar University Library and supported by the ITS department

        Contact Us | Send Feedback
        Contact Us | Send Feedback | QU