• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Evaluating preparatory programs and novice teachers teaching performance and its influence on students’ learning process in Qatar university

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Evaluating Preparatory Programs.pdf (388.0Kb)
    التاريخ
    2021-09-30
    المؤلف
    Nosair, Mohammad Rajab
    Qadhi, Saba
    Hendawi, Manal
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The role of the teaching workforce is sometimes undervalued, although they are responsible for shaping the future of students. Those teachers who have just completed their graduation are a novice and, thus, are regarded as incapable of producing students with adequate skills and knowledge. Therefore, the teaching method has a direct influence on the learning process of students. However, the incorporation of e-learning methods has proved to help improve the academic potential of students when they are equipped with digital ways of learning. Keeping in view these perspectives, this study aims at choosing the University of Qatar as a case study to explore the role of teaching in finishing graduate programs and, thereby, producing a talented pool of students. For this, the study opts for qualitative and quantitative analysis with the help of research participants entailing female students, teachers, and administration. By selecting a mixed method for the study, a survey questionnaire as a research instrument is chosen, which depicts positive and negative responses regarding teaching performance and its influence on students’ learning process. Finally, a blueprint of suggestive recommendations to evaluate the method of conducting classes and evaluating preparatory programs is also incorporated.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85121783465&origin=inward
    https://kuey.net/article-view/?id=258
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.17762/kuey.v27i3.258
    http://hdl.handle.net/10576/41561
    المجموعات
    • مركز البحوث التربوية [‎118‎ items ]
    • العلوم التربوية [‎148‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video