• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The impact of a teacher preparation programs on professional teaching competencies – Female novice teachers’ perspectives

    Thumbnail
    عرض / فتح
    The impact of a teacher preparation programs .pdf (428.1Kb)
    التاريخ
    2020-01-01
    المؤلف
    Qadhi, Saba
    Hendawi, Manal
    Mohammad, Elham Ghazi
    Ghazi, Intisar
    Al-Dosari, Nasser
    Du, Xiangyun
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study explored early career teachers’ perspectives on their competencies in professional teaching in Qatar. Using a mixed-method research design, this study drew on empirical data from ninetlyfive survey respondents and ten individual interviews with teachers who were in their first four years of working in Qatari governmental schools. The findings of this study indicate that professional teaching competencies are strongly related to professional training through a teacher preparation program. This study identified a few of the specific challenges that novice teachers encounter and revealed a significant need to address these challenges to maintain their competencies. The study contributes to the literature by investigating novice teachers’ perspectives on their teaching competencies as supported by their teacher preparation program. More efforts to bridge the gaps between programs and schools are needed to prepare teachers in their early careers better.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85081922473&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.26803/ijlter.19.1.7
    http://hdl.handle.net/10576/41563
    المجموعات
    • العلوم التربوية [‎151‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video