• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The perceived challenges to online learning during the COVID-19 pandemic: A nationwide study of K-12 parental perspectives (Arab and other parents) in Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    PIIS2405844024046097.pdf (475.9Kb)
    التاريخ
    2024-04-15
    المؤلف
    Alshaboul, Yousef M.
    Alazaizeh, Manar A.
    Sellami, Abdel Latif
    Abu-Tineh, Abdullah M.
    Ghamrawi, Norma
    Shal, Tarek
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study aimed to explore self-reported challenges Arab and other parents encountered during the sudden shift to online teaching and learning due to the COVID-19 pandemic. The researchers investigated the likely effect of demographic and contextual factors on the perceived challenges reported by parents. To achieve the study's objectives, the researchers utilized a mixed-method design involving a random sample of students' parents (Arab and other parents) in public and private schools in Qatar. The study's sample consisted of 2781 parents who responded to the online survey and 25 parents who participated in online semi-structured interview. The results derived from this study identified several challenges like lack of social interaction with schoolteachers, lack of motivation among children to participate in online classes and complete their homework, and dealing with the technical problems encountered during the online learning experience. The results further disclosed differences between Arab and other parents regarding the technologies and devices used during online teaching and learning. Finally, the results revealed differences between schools that do not organize additional activities in the curriculum compared to those that organize such activities. The study recommends home-school communication in order to empower parents and train them on how to manage effective learning at home and deal with children's learning behaviors. The study proposes developing parents' technical skills for online earning and the provision of material support for parents. Finally, it is important to raise a flag calling for revisiting the current curriculum to enrich children's schooling experiences and strengthen the bonds with their schools.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85188716259&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e28578
    http://hdl.handle.net/10576/61855
    المجموعات
    • أبحاث فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) [‎848‎ items ]
    • مركز البحوث التربوية [‎118‎ items ]
    • العلوم التربوية [‎149‎ items ]
    • الأبحاث [‎291‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video